Hodnocení jara

02.05.2015 22:40

Hodnocení jarní části sezóny

Prozatím naše mužstva odehrála 8 zápasů (7 mistrovských, 1 přátelské). Výsledkově zápasy nechci hodnotit, oproti podzimu je zde nějaký posun, ale výsledky by pro nás neměly být stěžejní. Důležitější jsou změny ve stylu hry. Musím konstatovat, že když herně srovnám 08 a 09, mnohem větší pokroky udělali 08. Někdo se mnou nemusí souhlasit, ale pro mě je to pozitivní zjištění, protože se začíná do hry i tréninku promítat větší fyzická, duševní i herní vyzrálost o rok starších dětí.

08
Odehrány 4 utkání, kdy pozitivně hodnotíme všechna utkání. V naší hře nechyběl důraz a bojovnost, schopnost držet si vymezený prostor, snažit se míč rozehrávat do strany, zrychlit s míčem, popř. pokusit o přechod přes soupeře. Vyhráli jsme také první utkání s Holoubkovem. Toto utkání však nechci nadhodnocovat, protože soupeř nasadil většinou stejně staré děti. Mnohem zajímavější pro mě bylo utkání s 06, kdy 1. třetinu jsme soupeře velice potrápili a měl problém nám vstřelit branky. Ikdyž jsme hráli proti mnohem větším dětem, které trénují o dva roky déle, nebáli jsem se a odměnou nám byly 3 góly výborně hrajícího Matyáše. Podle mě jsme odehráli dosud nejlepší zápas. Vždycky by mělo být částečným vodítkem hodnocení výkonu kvalita soupeře. Nadruhou stranu mi ve všech utkáních chyběla lepší souhra mezi hráči, kdy prozatím nejsme schopní hrát týmových způsobem založeným na přihrávce, spolupráci a pohybu bez míče. Zčásti je to podmíněno indvidualistickým myšlením takto starých dětí. Dalším je způsob hry založeném na výborně hrajícím a velice talentovaném Matyášovi. Je třeba, aby kvalita herního výkonu byla rozložena i na další hrače a nespoléhali jsme se na to, že nám Matyáš vyhraje zápas. Je třeba, aby se podobným způsobem snažili hrát i ostatní děti. V tomto směru děla velké pokroky Sebastiana. Výrazně se začíná zlepšovat Marek, Honzík Malý, Jacob, Filip Zápotočný. Jak jsem již napsal, jsem rád, že se začíná projevovat rozdíl mezi oběma týmy. Doufám, že se to potvrdí i při vzájemném měření sil.

09
Odehrány 4 utkání, kdy dosažené výkony musíme vzhedem k věku brát s určitou rezervou. Přesto zápas s Holoubkovem jsem měli odehrát s lepším nasazením, zde jsem hráli proti stejně starým klukům, ale na hřišti to bohužel nebylo vidět. Chyběl nám důraz, pohyb s míčem, působili jsme bojácným a zakřiknutým dojmem. V tomto zápase jsem očekávál, že ze hry zanecháme lepší dojem. V zápase byl pro mě překvapením výkon Patrika, který bojoval o každý míč, neustále byl v pohybu a nebál se soupeře. Je však důležité, aby podobným způsobem hráli na hřišti všichni. Nadruhou stranu musím kluky pochválit za dobrý výkon v přátelském utkání s ročníkem 09 p. Kanaloše, kdy podle vyjádření p. Zýky byl vidět herní rozdíl mezi oběmi skupinami, což je pozitivní zjištění. V probíhající části ročníku bych chtěl pochválit Honzíka za vynikající a nebojácné zákroky v brance, Lukáše za vstřelení mnoha branek, Patrika za zlepšení přístupu a tím i zlepšení jeho hry i další děti za neustále zlepšování. Přesto je třeba, aby hlavně děti v tomto týmu se naučili více poslouchat pokyny trenérů a nevěnovali se při trénování jiným věcem.